رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار تقویت بازدارندگی هسته ای در برابر کره شمالی شد 

رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار تقویت بازدارندگی هسته ای در برابر کره شمالی شد 

همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به سئول، رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار تقویت بازدارندگی سریع مقابل تهدید هسته ای کره شمالی شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، "پارک گئون های" امروز سه شنبه در یک سخنرانی به مناسبت شصت و پنجمین روز تاسیس نیروهای مسلح کره جنوبی بر تقویت بازدارندگی سریع مقابل تهدید هسته ای کره شمالی تاکید کرد.

وی در این مراسم که با حضور چاک هیگل وزیر دفاع و مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برگزار شد، افزود: تا زمانیکه کره شمالی برنامه هسته ای خود را متوقف نکند و صلح در شبه جزیره کره حاکم نشود، باید بازدارندگی قوی در برابر تهدید هسته ای کره شمالی ایجاد شود.

پارک گئون های همچنین با اشاره به باز بودن باب گفتگوها میان مقامات دو کره بر حل اختلافات از طریق روشهای مسالمت آمیز و به شیوه ای دیپلماتیک تاکید کرد. 

وزیر دفاع آمریکا که برای شرکت در نشست امنیتی سالانه میان دو کشور به کره جنوبی سفر کرده است، از منطقه حائل غیرنظامی در استان پاجو در فاصله 80 کیلومتری از مرز کره شمالی و روستای پانمونجوم که در آن پيمان آتش بس اعلام شده است بازدید کرد.
 
هیگل در این سفر با مقامات وزارت دفاع کره جنوبی درباره مسائل امنیتی و همچنین تمديد نظارت آمريکا بر نیروهای مسلح کره جنوبی پس از 2015 با وجود گذشت شصت سال از پايان جنگ کره گفتگو می کند.
کد خبر 2146481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha